2013-07-18

Zakupy w sieci – coraz częściej zagranicą

Rynek produktów i usług staje się coraz bardziej globalny

Coraz więcej osób robi zakupy w Internecie – już 70% użytkowników sieci kupowało online. Polscy internauci korzystają z globalnego rynku - aż 38% kupowało poprzez sieć zagranicą, a 11% robi to regularnie - potwierdzają wyniki  Diagnozy Społecznej 2013, której parterem jest  UPC Polska.

Popularność zakupów online rośnie dynamicznie: jeszcze w 2005 roku zakupy w Internecie zrobiło  35% internautów, a obecnie zakupy w sieci  deklaruje 70% użytkowników sieci.  Wśród korzystających z Internetu 30%  regularnie robi zakupy produktów i usług w Internecie.

Globalny rynek coraz bliższy Polakom

Tegoroczna edycja Diagnozy Społecznej, największego panelowego badania pokazującego warunki i jakość życia Polaków, po raz pierwszy uwzględnia  dane dotyczące zakupów zagranicą. Pokazują one, że aż 38% kupowało online poza Polską, a ponad 11% regularnie korzysta z globalnego rynku produktów i usług. Wg. danych z badania w ciągu jednego tygodnia około 11% użytkowników  Internetu kupuje produkty i usługi zagranicą. Globalny rynek, z którego szybko uczą się korzystać polscy internauci, stawia więc nowe wyzwania przed lokalnymi  firmami, które muszą konkurować w skali międzynarodowej.
 
Wykres: Dostęp a korzystanie z Internetu, dr Dominik Batorski, ICM UW


Diagnoza Społeczna 2013, badanie na próbie N12 355 w tym N9 140 z próby 2011

***
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2013 r. z usług UPC Polska korzystało  1 466 100 abonentów, w tym 797 400  z interaktywnej telewizji cyfrowej, 494 400 z telewizji analogowej, 874 800 z szerokopasmowego internetu i 488 300  z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 13 krajach. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Nasza potrójna usługa, wyznaczająca rynkowe trendy, jest dostarczana dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą 20 mln klientów, korzystających z 35 mln usług: telewizji, Internetu i telefonii. (dane z 31 marca 2013).

Marki konsumenckie, jakie należą do Liberty Global to UPC,  Unitymedia, KabelBW, Telenet and VTR. Nasza działalność operacyjna obejmuje również spółkę produkującą treści - Chellomedia , Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.

Kontakt dla mediów:

Lidia Stępińska - Ustasiak
Rzecznik Prasowy
UPC Polska
T +48 22 24 16 877
M +48 600 488 877
E Lidia.Stepinska-Ustasiak@upc.com.pl


Zdjęcia do pobrania