2013-07-04

Operatorzy kablowi dostarczają najbardziej „niezawodne prędkości ściągania danych” w Europie

Według najnowszego raportu Komisji Europejskiej na temat jakości szerokopasmowych usług w UE opracowanego przez SamKnows, operatorzy kablowi są czołowymi dostawcami pod względem rzetelności usług internetowych

“Klienci europejskich operatorów kablowych mają kolejny powód do zadowolenia: wyniki pierwszego, pan-europejskiego raportu Komisji Europejskiej na temat reklamowanych prędkości internetowych,  dowodzą, że otrzymują oni najbardziej niezawodne prędkości ściągania danych na rynku europejskim. Operatorzy kablowi są czołowymi usługodawcami, dostarczając reklamowane prędkości w 91.4% podczas godzin szczytu oraz średnio blisko w 95% w okresach 24 godzinnych. Wynik ten jest znacznie powyżej europejskiej przeciętnej: inni konsumenci otrzymują jedynie 74% reklamowanych prędkości, które zakupili. Wyniki raportu wykazują, że usługi na bazie xDSL osiągają 63,3% reklamowanych prędkości ściągania danych.

Przeciętna prędkość ściągania danych dla klientów operatorów kablowych w Europie to 33.08 Mbps. Zatem nasi klienci już osiągnęli jeden z celów postawionych przez Komisarz Kroes w Europejskiej Agendzie Cyfrowej, jakim jest zapewnienie prędkości 30 Mbps dla wszystkich europejczyków do roku 2020. Europejska branża kablowa konkuruje bezpośrednio z innymi dostawcami i ta konkurencja infrastrukturalna jest kluczowa w zwiększaniu jakości usług internetowych w Europie. Wyniki raportu SamKnows pokazują nowe wskaźniki, dzięki którym konsumenci mogą dokonywać świadomych wyborów dostawców usług na dynamicznym i ciągle ewoluującym rynku. Raport ten, jako pierwszy z trzech, daje europejczykom więcej informacji na temat jakości usług. Europejscy operatorzy kablowi uważają ten raport za niezwykle pożyteczny w środowisku konkurencyjnym, gdzie nie tylko cena, ale także jakość usług będzie odgrywać coraz większą rolę.” - oświadczył Matthias’a Kurth, dyrektor wykonawczy Cable Europe

Usługi szerokopasmowe w Europie

Europejscy konsumenci, przeciętnie otrzymują 74% reklamowanych prędkości, zgodnie z wynikami najnowszego raporty Komisji Europejskiej na temat szerokopasmowych usług internetowych dostarczanych łączami stałymi. Wiceprzewodnicząca komisji Europejskiej Neeli Kroes powiedziała: „Po raz pierwszy różnica między reklamowanymi i rzeczywistymi prędkościami została potwierdzona przez porównywalne i rzetelne dane ze wszystkich krajów członkowskich UE.” Istnieją znaczące różnice pomiędzy poszczególnymi rynkami, prawdopodobnie ze względu na praktyki na rynku reklamy. Kroes dodała: „konsumenci potrzebują więcej tego typu danych, po to aby dokonywać świadomych wyborów, tak więc będziemy powtarzać te badania. Uważamy wyniki raportu za kolejny dowód na potrzebę stworzenia rzeczywistego, jednego rynku internetowego.”
 
Kluczowe dane z raportu

•    Operatorzy kablowi oferują najbardziej rzetelne prędkości ściągania danych: Europejska średnia wynosi 74%, jednak występują zasadnicze różnice, w zależności od zastosowanych technologii. Usługi na bazie xDSL osiągają jedynie 63.3% reklamowanych prędkości ściągania danych, w porównaniu do 91,4% dla usług kablowych oraz 84,4% dla FTTx.
•    Przeciętne prędkości ściągania danych we wszystkich krajach i technologiach w godzinach szczytu wynosiły 19,47 Mbps. Najszybsza prędkość usług FTTx wynosiła 41,02Mbps. Usługi kablowe osiągały prędkość 33,10 Mbps, podczas gdy przeciętne prędkości usług xDSL to jedynie 7.2 Mbps.
•    Prędkości wysyłania danych były bliższe reklamowanym prędkościom. Przeciętna prędkość wysyłania danych w Europie wynosiła 6.20 Mbps, stanowiąc 88% reklamowanych prędkości. Usługi FTTx miały najszybsze prędkości wynoszące 19.8Mbps. To dlatego, że wiele usług FTTx oferuje prędkości wysyłania danych zbliżone do prędkości ściągania danych. Usługi kablowe i xDSL osiągnęły skromny wynik, odpowiednio 3.68Mbps i 0.69Mbps.
•    Wyniki opracowano na podstawie danych z dni roboczych w godzinach od 19 do 23.
***

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2013 r. z usług UPC Polska korzystało  1 466 100 abonentów, w tym 797 400  z interaktywnej telewizji cyfrowej, 494 400 z telewizji analogowej, 874 800 z szerokopasmowego internetu i 488 300  z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global,  plc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global jest wiodącym międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 14  krajach. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Nasza potrójna usługa, wyznaczająca rynkowe trendy, jest dostarczana dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą 25  mln klientów, korzystających z ponad 47 mln usług: telewizji, Internetu i telefonii.  Marki konsumenckie, jakie należą do Liberty Global to Virgin Media, UPC,  Unitymedia, KabelBW, Telenet and VTR. Nasza działalność operacyjna obejmuje również spółkę produkującą treści - Chellomedia , Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.