2013-06-26

Internet coraz ważniejszy dla Polaków

Korzystanie z technologii informacyjno komunikacyjnych wg najnowszej Diagnozy Społecznej, której partnerem jest UPC Polska.

Dziś w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej miała miejsce prezentacja pierwszych wniosków z Diagnozy Społecznej 2013, największego panelowego badania pokazującego warunki i jakość życia Polaków. Wśród zauważalnych zjawisk widać dalsze zmiany w sposobie korzystania z nowych technologii: Polacy więcej kupują online, także zagranicą, na globalnym rynku produktów i usług. Niemal 1/3 internautów włącza komputer tylko po to, by skorzystać z sieci.

Coraz więcej gospodarstw domowych ma dostęp do  Internetu, w 2013 roku odsetek ten wynosił 67%. Jednocześnie rośnie liczba osób, które pomimo posiadania dostępu do sieci, nie korzystają z niej.  Wśród  75,7% Polaków mających  dostęp do Internetu w domu, 63,2% z niego korzysta. O ile w poprzedniej edycji z 2011 roku 35% niekorzystających miało dostęp do Internetu, w 2013 ten odsetek wzrósł do 40%. To potwierdza, że dla korzystania z internetu kluczowe są umiejętności i motywacja.
 
Wykres: Dostęp a korzystanie z Internetu, dr Dominik Batorski, ICM UW

Rola korzystania z Internetu staje się coraz bardziej istotna. Widać to między innymi po tym, że dla 30%  Polaków jedynym zastosowaniem komputera jest korzystanie z Internetu.
Wszechstronność korzystania z Internetu jest związana z wykształceniem,  im wyższe, tym bogatsze są doświadczenia z siecią, którą wykształceni Polacy wykorzystują nie tylko do rozrywki, ale także w celach zawodowych, czy usług online. Mężczyźni częściej szukają w Internecie rozrywki, dla kobiet ważniejsze są sprawy zawodowe , ekonomiczne i komunikowanie się.
Globalny rynek online

Wśród różnych sposobów korzystania z Internetu, ważną pozycją są zakupy online. 70% badanych deklaruje, że dokonywało zakupów w sieci a 30% robi to regularnie. Aż 38% kupowało online zagranicą. To dowodzi, że dzięki internetowi rynek produktów i usług stał się globalny.  Polacy chcą z tego korzystać, a polskie firmy muszą konkurować w skali międzynarodowej.


Diagnoza Społeczna 2013, badanie na próbie N12 355 w tym N9 140 z próby 2011

***

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych 
i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2013 r. z usług UPC Polska korzystało  1 466 100 abonentów, w tym 797 400  z interaktywnej telewizji cyfrowej, 494 400 z telewizji analogowej, 874 800 z szerokopasmowego internetu i 488 300  z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: 
www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 13 krajach. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Nasza potrójna usługa, wyznaczająca rynkowe trendy, jest dostarczana dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą 20 mln klientów, korzystających z 35 mln usług: telewizji, Internetu i telefonii. (dane z 31 marca 2013).

Marki konsumenckie, jakie należą do Liberty Global to UPC,  Unitymedia, KabelBW, Telenet and VTR. Nasza działalność operacyjna obejmuje również spółkę produkującą treści - Chellomedia , Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.

Kontakt dla mediów:

Lidia Stępińska-Ustasiak
Rzecznik Prasowy
UPC Polska
T +48 22 24 16 877
M +48 600 488 877
E : lidia.stepinska-ustasiak@upc.com.pl


 

Zdjęcia do pobrania