2013-06-04

70% internautów korzysta z ustawień prywatności w przeglądarce

Im więcej czasu spędzamy w Internecie, tym lepiej dbamy o swoją prywatność. Badanie przeprowadzone przez UPC Polska wśród użytkowników Internetu  pokazuje, że większość z nich korzysta z ustawień prywatności w poczcie, przeglądarce i serwisach społecznościwych.  Świadomość kontroli nad danymi sprzyja dzieleniu się informacjami.  Konsumenci, którzy wzięli w nim udział deklarują, że do dzielenia się danymi motywuje ich przede wszystkim możliwość darmowego dostępu do produktów i usług (60%), otrzymywania zniżek (58%), lepszych usług (56%).

Badani, to grupa intensywnie korzystająca z Internetu – 43% ma go włączony w komputerze lub telefonie cały czas i korzysta z niego wielokrotnie w ciągu dnia, 13% szacuje ze spędza w sieci powyżej 4 godzin, 28% - między 2 a 4 godziny. Są to zatem osoby, które najwięcej korzystają z e-usług i zakupów sieci, zostawiając szereg danych na swój temat zarówno u dostawców jak i w serwisach realizujących płatności. Dlatego są świadome korzyści z dzielenia się danymi i to właśnie one, w postaci lepszych, tańszych, bardziej wartościowych transakcji, są dla użytkowników internetu głównym motywatorem do udostępniania informacji na swój temat.

Badana grupa korzysta z Internetu poprzez różne urządzenia: komputery w pracy i na uczelni, laptopy prywatne, telefony komórkowe w tym smartfony. Deklaracje dotyczące stosowania ustawień prywatności pokazują, że istnieje wysoka świadomość stosowania ostawień prywatności, na poziomie przeglądarki internetowej (70%), poczty elektronicznej (89%), w serwisach społecznościowych (68%) czy w telefonie komórkowym (57%).  
Europejskie badanie i raport „Wartość i znaczenie naszej cyfrowej tożsamości”  potwierdza, że 75% badanych publikowało swoje prywatne informacje w sieci. Wśród internautów istnieje wysoka akceptacja dla dzielenia się opiniami na temat produktów i usług. Danymi na swój temat Europejczycy dzielą przede wszystkim w związku z zakupami przez Internet, a do pozostawiania informacji o sobie, bez względu na kraj motywują ich korzyści: rabaty, specjalne oferty. Polacy bardziej niż Niemcy i Holendrzy cenią personalizowane reklamy – jako korzyść wskazuje je 18-31% (w zależności od segmentu) podczas gdy w Niemczech jest to 14-18% a w Holandii 10-17%.

***

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych
i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2013 r. z usług UPC Polska korzystało  1 466 100 abonentów, w tym 797 400  z interaktywnej telewizji cyfrowej, 494 400 z telewizji analogowej, 874 800 z szerokopasmowego internetu i 488 300  z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie:
www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 13 krajach. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Nasza potrójna usługa, wyznaczająca rynkowe trendy, jest dostarczana dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą 20 mln klientów, korzystających z 35 mln usług: telewizji, Internetu i telefonii. (dane z 31 marca 2013).

Marki konsumenckie, jakie należą do Liberty Global to UPC,  Unitymedia, KabelBW, Telenet and VTR. Nasza działalność operacyjna obejmuje również spółkę produkującą treści - Chellomedia , Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.

Kontakt dla mediów:

Lidia Stępińska-Ustasiak
Rzecznik Prasowy
UPC Polska
T +48 22 24 16 877
M +48 600 488 877
E : lidia.stepinska-ustasiak@upc.com.pl

1 Dane pochodzą z Raportu „Wartość i znaczenie naszej cyfrowej tożsamości” opracowanego przez Boston Consulting Group i LGI, spółkę matkę UPC Polska i opublikowanego w 2012 roku oraz z polskiego badania zrealizowanego na zlecenie UPC Polska w marcu 2013
2 Raport „Wartość i znaczenie naszej cyfrowej tożsamości”, opr., BCG i LGI

Zdjęcia do pobrania