2013-06-03

UPC Pracodawcą Jutra

W UPC wśród najlepszych firm wyróżnionych w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Wczoraj, w siedzibie Business Center Club odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości „Pracodawca Jutra”. UPC otrzymało tytuł „Pracodawcy Jutra”, a w czołówce najlepszych, spośród niemal 80 zgłoszonych praktyk, znalazł się projekt edukacyjny UPC „Technikariera”. Statuetkę w imieniu UPC odbierali: Simon Boyd, Prezes UPC Polska oraz Beata Stola, Dyrektor Personalny i Administracji.

UPC od wielu lat współpracuje ze  szkołami średnimi i uczelniami, uczestnicząc w targach pracy, dniach otwartych, organizując wizyty studyjne, wykłady i warsztaty. Szeroki wachlarz działań budujących dialog na linii biznes – edukacja, został doceniony przez PARP, która przyznała UPC tytuł „Pracodawcy jutra”.   Szczególnie wyróżniono program „Technikariera” realizowany jest przez UPC od ponad 6 lat. Bierze w nim udział 17 technicznych szkół średnich, w 8 miastach Polski oraz szereg uczelni wyższych. Założenia projektu opracowane zostały w ścisłej współpracy Działów Personalnego oraz Technicznego, dzięki czemu młodzi ludzie, którzy biorą w nim udział mają szansę zyskać zarówno wiedzę o światowych standardach technologicznych stosowanych w branży telekomunikacyjnej, jak i praktyczne informacje przydatne na rynku pracy. W ramach „Technikariery” uczniowie mogą brać udział w praktykach, część z nich podejmuje później pracę w UPC. Organizowane są również spotkana edukacyjne z Działem Technicznym, przybliżające uczniom nowe technologie oraz warsztaty prowadzone przez pracowników Działu Personalnego UPC, przygotowujące do rozmów kwalifikacyjnych. UPC otwiera również drzwi firmy i zaprasza uczniów na wycieczki edukacyjne, dzięki którym mogą bliżej poznać infrastrukturę teleinformatyczną oraz kulturę pracy w międzynarodowej firmie.

Branża nowych technologii rozwija się niezwykle szybko, zdecydowanie szybciej, niż programy nauczania, dlatego konieczne jest budowanie pomostów między biznesem i edukacją, takich jak „Technikariera”. Dzięki takim programom, szkoły otrzymują widzę, jacy pracownicy będą potrzebni w przyszłości i jakie kompetencje są istotne na rynku pracy. W efekcie trafiają do nas utalentowani, dobrze przygotowani pracownicy, którzy mają szanse rozpocząć swoją karierę w strukturach międzynarodowej firmy. – mówi Beata Stola, Dyrektor Personalny i Administracji UPC Polska.

UPC współpracuje z uczelniami wyższymi organizując praktyki studenckie i biorąc udział w Targach Pracy, m. in. z Uniwersytetem Śląskim, Wyższą Szkołą Technologii Informatycznych w Katowicach, Politechniką Śląską w Gliwicach, Wydziałem Informatyki Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Politechniką Warszawską, Politechnikę Wrocławską oraz z Akademią Finansów i Biznesu Vistula. W ramach współpracy z Wydziałem Informatyki Uniwersytetu Śląskiego powstała sala wykładowa wyposażona w centralę telefoniczną przekazaną przez UPC na potrzeby uczelni oraz materiały dydaktyczne. W 2013 roku UPC brało udział w Targach Pracy Jobbing w Pałacy Kultury i Nauki oraz Dniach Otwartych Pracodawców na Akademii Finansów i Biznesu Vistula, gdzie pracownicy UPC prowadzą również zajęcia dla studentów.  

Konkurs „Pracodawca Jutra” realizowany był w ramach programu PARP „Biznes dla Edukacji”, którego partnerem jest Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.
HD.

***

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych
i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2013 r. z usług UPC Polska korzystało  1 466 100 abonentów, w tym 797 400  z interaktywnej telewizji cyfrowej, 494 400 z telewizji analogowej, 874 800 z szerokopasmowego internetu i 488 300  z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie:
www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 13 krajach. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Nasza potrójna usługa, wyznaczająca rynkowe trendy, jest dostarczana dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą 20 mln klientów, korzystających z 35 mln usług: telewizji, Internetu i telefonii. (dane z 31 marca 2013).

Marki konsumenckie, jakie należą do Liberty Global to UPC,  Unitymedia, KabelBW, Telenet and VTR. Nasza działalność operacyjna obejmuje również spółkę produkującą treści - Chellomedia , Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.

Kontakt dla mediów:

Lidia Stępińska-Ustasiak
Rzecznik Prasowy
UPC Polska
T +48 22 24 16 877
M +48 600 488 877
E : lidia.stepinska-ustasiak@upc.com.pl

Dagmara Krzesińska
Młodszy Kierownik ds. projektów CSR i komunikacji
UPC Polska
T +48 22 24 16 820
M +48 600 488 020
E Dagmara.Krzesinska@upc.com.pl