2013-05-09

Superszybki Internet UPC nabiera prędkości do 250 Mb/s

2,5 miliona gospodarstw w zasięgu Internetu UPC o prędkości do 250 Mb/s
UPC Polska, lider innowacji na rynku usług cyfrowych, od dziś oferuje usługę internetową o prędkości pobierania do 250 Mb/s i wysyłania 20 Mb/s przez całą dobę i tym samym po raz kolejny potwierdza pozycję lidera ultraszybkiego Internetu na polskim rynku. Ta nowa przepustowość oznacza nie tylko swobodę w korzystaniu z wielu sieciowych aplikacji na kilku urządzeniach jednocześnie, ale także nieograniczony dostęp do nowych usług, takich jak „cloud”, i dynamicznie rozwijającego się e-sportu. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowej sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się obecnie ponad 2,5 mln gospodarstw domowych. UPC jest zatem obecnie jedynym operatorem w Polsce oferującym ultraszybki Internet na całej swojej sieci i na taką skalę.

UPC od lat inwestuje w rozwój i unowocześnianie sieci, zapewniając tym samym najwyższą jakość usług, a także stymulując konkurencyjność i rozwój rynku z korzyścią dla konsumentów oraz cyfrowej gospodarki. Przygotowując się do wdrożenia prędkości 250 Mb/s, UPC już w zeszłym roku przeprowadzało jej testy konsumenckie w wybranych lokalizacjach, a ich wynik potwierdził techniczną gotowość do zaoferowania jej na szeroką skalę. Nowa przepustowość to gwarancja swobodnego i bezkompromisowego korzystania ze wszystkich dostępnych usług w Internecie w czasie rzeczywistym i symultanicznie na kilku urządzeniach. Teraz każdy domownik może w sposób nieograniczony korzystać z cyfrowej rozrywki najwyższej jakości, w tym m.in. ze streamingu wydarzeń sportowych, koncertów transmitowanych na żywo oraz serwisów muzycznych,  bez obawy o buforowanie materiału. Klienci zyskują jeszcze szybszy dostęp do nowych usług, takich jak „cloud”, które gwarantują mobilność dostępu do plików i danych z każdego miejsca i bez przerzucania ich między poszczególnymi urządzeniami. W tym przypadku, szczególne znaczenie ma m.in. prędkość wysyłania danych – 250 Mb/s w zestawieniu z uploadem 20 Mb/s zapewnia szybkie i w pełni swobodne zarządzanie plikami zapisanymi na wirtualnym dysku. Dzięki błyskawicznemu połączeniu internetowemu ściągnięcie filmu zajmuje kilka sekund, gracze on-line nie będą musieli zmagać się z „pingiem” oraz „lagami” spowodowanymi jednoczesnym korzystaniem z Internetu przez innych domowników, a spotkania online zyskują obraz i dźwięk idealnej jakości. Łącza internetowe oferowane przez UPC oparte są na innowacyjnym standardzie transmisji danych w sieciach kablowych - EuroDOCSIS 3.0  i pozwalają uzyskać najlepsze na rynku parametry, zarówno w odniesieniu do prędkości transmisji danych, jak i poziomu ich zabezpieczeń.

Najnowsza prędkość Internetu UPC oferowana jest w promocji w cenie 200 zł miesięcznie, w tym 100 zł za każdy z pierwszych 3 miesięcy korzystania. Okres zobowiązania wynosi 24 miesiące lub 12 w przypadku zamówień online. Dostęp do Bezprzewodowego Internetu UPC jest bezpłatny.

***

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2013 r. z usług UPC Polska korzystało  1 466 100 abonentów, w tym 797 400  z interaktywnej telewizji cyfrowej, 494 400 z telewizji analogowej, 874 800 z szerokopasmowego internetu i 488 300  z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie:www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 13 krajach. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Nasza potrójna usługa, wyznaczająca rynkowe trendy, jest dostarczana dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą 20 mln klientów, korzystających z 35 mln usług: telewizji, Internetu i telefonii. (dane z 31 marca 2013).

Marki konsumenckie, jakie należą do Liberty Global to UPC,  Unitymedia, KabelBW, Telenet and VTR. Nasza działalność operacyjna obejmuje również spółkę produkującą treści - Chellomedia , Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.