2013-05-07

Liberty Global opublikowało wyniki finansowe za 1 kwartał 2013.

Liberty Global, Inc., właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2013 roku. Zgodnie z raportem, na koniec marca UPC Polska miało 1 466 100 klientów, którzy korzystali  z 2 654 900 usług: 1 291 800 telewizji w tym 797 400 cyfrowej, 874 700  internetu i 488 300 telefonii. Dzięki inwestycjom, rośnie zasięg dwukierunkowej sieci UPC, która objęła 2 544 400 gospodarstw domowych.  W załączeniu pełny komunikat Liberty Global.

Pierwszy kwartał 2013 przyniósł znacznie szybszy przyrost usług niż analogiczny okres w 2012. Najbardziej dynamicznie rosnącą usługą była Telewizja Cyfrowa UPC, która mimo rosnącej konkurencyjności  odnotowała 41 100 nowych klientów (vs. 29 700 w 1Q 2012). Usługa internetowa zyskała w tym okresie 20 100 nowych klientów (vs. 13 400 w 1Q 2012), a telefonia UPC 29 300 (vs. 22 400 w 1Q 2012).  Wzrosty pierwszego kwartału wyniosły 90 500 sprzedanych usług cyfrowych.

Coraz większy zasięg szybkiego Internetu 

Obecnie w zasięgu dwukierunkowej sieci UPC znajduje się 2 554 400 polskich gospodarstw domowych, które mogą korzystać z oferowanego na największą skalę w Polsce superszybkiego Internetu o prędkości 150 Mb/s. Jest to efekt systematycznych inwestycji w infrastrukturę, które umożliwiają stale podnoszenie parametrów oferowanych usług. W pierwszym kwartale do portfolio usług dla firm dołączył Internet o prędkości do 180 Mb/s.

***

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2013 r. z usług UPC Polska korzystało  1 466 100 abonentów, w tym 797 400  z interaktywnej telewizji cyfrowej, 494 400 z telewizji analogowej, 874 800 z szerokopasmowego internetu i 488 300  z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 13 krajach. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Nasza potrójna usługa, wyznaczająca rynkowe trendy, jest dostarczana dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą 20 mln klientów, korzystających z 35 mln usług: telewizji, Internetu i telefonii. (dane z 31 marca 2013).

Marki konsumenckie, jakie należą do Liberty Global to UPC,  Unitymedia, KabelBW, Telenet and VTR. Nasza działalność operacyjna obejmuje również spółkę produkującą treści - Chellomedia , Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.

Kontakt dla mediów:


Lidia Stępińska-Ustasiak
Rzecznik Prasowy
UPC Polska
T +48 22 24 16 877
M +48 600 488 877
E : lidia.stepinska-ustasiak@upc.com.pl