2013-03-05

UPC odsprzedaje wyznaczoną przez UOKiK część infrastruktury dawnego Aster w celu realizacji warunku Urzędu

UPC Polska i Netia S.A. zawarły umowę, na mocy której Netia S.A. nabędzie część sieci dawnej telewizji kablowej Aster w Warszawie i Krakowie. Odsprzedaż sieci była warunkiem zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie Aster przez UPC Polska i ma na celu realizację warunku określonego w Decyzji UOKiK nr DKK - 101/11 z 5 września 2011, dotyczącej zakupu Aster przez UPC Polska.

UPC Polska sfinalizowało zakup firmy Aster 16 września 2011 roku. Warunkiem zgody udzielonej przez UOKIK była odsprzedaż określonej przez UOKiK sieci Aster w Warszawie i Krakowie, w terminie do 5 marca 2013 r niezależnemu inwestorowi. Umowa podpisana ze spółką Netia S.A, uprzednio zaakceptowaną jako nabywca przez UOKiK i wyłonioną w ramach przetargu zorganizowanego przez UPC Polska, ma na celu realizację Decyzji UOKiK. Zamiar nabycia sieci byłego Aster przez Netia S.A. podlega zgłoszeniu do Prezesa UOKiK, a dalsze szczegóły dotyczące tej transakcji zostaną podane niezwłocznie po wydaniu decyzji Prezesa UOKiK w tej sprawie.

***
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych
i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec 2012 r. z usług UPC Polska korzystało  1 472 000 abonentów, w tym 756 300  z interaktywnej telewizji cyfrowej, 546 000 z telewizji analogowej, 854 700 z szerokopasmowego internetu i 459 000  z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej oferującym innowacyjne usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii 20 milionom klientów, zapewniając im dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 13 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile. Do firmy należą również spółki medialne i producenckie, m.in. Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 grudnia 2012r.).