2013-02-06

Liberty Global zakupi Virgin Media

Połączenie  firm stworzy wiodący na świecie koncern oferujący usługi szerokopasmowe

•    25 milionów klientów w 14 krajach
•    Uzupełniające się przewagi konkurencyjne w produktach telewizyjnych, głosowych i transmisji danych
•    Znaczący potencjał bazy abonenckiej
•    Korzyści wynikające z synergii

Liberty Global, Inc. („Liberty Global”) (NASDAQ: LBTYA, LBTYB I LBTYK) oraz Virgin Media Inc. (“Virgin Media”) (NASDAQ: VMED; LSE: VMED) ogłosiły, że zawarły umowę, w ramach której Liberty Media zakupi Virgin Media w zamian za akcje i gotówkę. Transakcja wyceniane jest na USD 23,3 miliardów. Dzięki transakcji LGI poszerzy zasięg do 47 milionów gospodarstw domowych, a spółka będzie dostarczała usługi dla  25 milionów klientów  na 14 strategicznych rynkach Europy. Osiągnięta skala pozwoli spółce stać na czele technologicznych zmian, z korzyścią dla klientów.

Korzystny alians

Połączenie firm pozwoli na tworzenie uzupełniających się gam produktów, uwzględniających także potrójną usługę, prowadzenie wspólnych planów rozwojowych  oraz zwiększenie potencjału wiedzy eksperckiej  na temat usług telewizji cyfrowej, usług szerokopasmowych oraz telefonicznych. Połączone usługi mobilne i B2B zapewnią możliwość znaczących wzrostów na kluczowych rynkach.

Transakcja umożliwi również wykorzystanie potencjału bazy abonenckiej oraz możliwości dostarczania obecnym klientom nowoczesnych usług pakietowanych i usług Premium. Korzystny efekt synergii dzięki zwiększonej skali widoczny będzie we wszystkich najważniejszych obszarach działalności spółki.

Zakup Virgin Media umożliwi również umocnienie kondycji finansowej obu firm, które w 2012r.  wypracowały USD 16.8 miliarda przychodów oraz USD 7,5 miliarda operacyjnych przepływów gotówkowych.

Mike Fries, Prezes i Dyrektor Wykonawczy Liberty Global powiedział: „Dodanie Virgin Media do rosnącej grupy firm LGI w Europie jest naturalną konsekwencją naszej strategii polegającej na tworzeniu wartości, którą z sukcesem prowadzimy od ponad siedmiu lat. Dzięki Virgin Media osiągniemy znacząco większą skalę oraz pierwszorzędny zespół zarządzający na największym i najdynamiczniej rozwijającym się rynku mediów i komunikacji w Europie. Po zamknięciu transakcji, ok. 80% przychodów Liberty Global będzie generowanych w pięciu atrakcyjnych i silnych krajach – Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Szwajcarii i Holandii. Tak jak w przypadku wszystkich naszych strategicznych akwizycji, spodziewamy się, że połączenie obu firm przyniesie znaczące synergie w przychodach operacyjnych i wydatkach inwestycyjnych (CAPEX) wynoszących ok. USD 180 milionów po pełnej integracji. Co równie ważne, wiodące na rynku innowacje i doświadczenia eksperckie Virgin Media, w szczególności na rynkach mobilnych i B2B, przyspieszą nasz rozwój w tych segmentach.”

Prezes Virgin Media Neil Berkett stwierdził: „Przez ostatnie 6 lat Virgin Media zmieniło doświadczenia związane z usługami cyfrowymi milionom klientów, było katalizatorem głębokich zmian na rynku cyfrowym w Wielkiej Brytanii. Jestem przekonany, że ta transakcja przyczyni się do dalszego rozwoju firmy. Virgin Media i Liberty Global mają wspólne ambicje, koncentrują się na doskonałości operacyjnej i wzroście wartości firmy. Wspólnie obie firmy będą mogły rozwijać się szybciej  korzystając z istniejących możliwości, jakie daje rewolucja cyfrowa, w Wielkiej Brytanii i w całej Europie.”

Virgin Media jest dostawcą poczwórnej usługi – szerokopasmowego Internetu, telewizji, telefonii mobilnej i stacjonarnej w Wielkiej Brytanii. Sieci kablowe firmy, które są wynikiem wielomiliardowych inwestycji, dostarczają ultra szybki Internet szerokopasmowy o prędkości do 100 Mb/s do połowy gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii. Virgin Media oferuje najnowocześniejsze, interaktywne usługi telewizyjne, łącząc tradycyjną telewizję z tysiącami godzin programów na żądanie oraz najlepszą zawartość internetową dzięki dekoderowi TiVo. Virgin Media jako pierwszy operator zaoferowało usługi TV wysokiej rozdzielczości (HD) oraz 3D na żądanie milionom brytyjskich gospodarstw domowych. Virgin Media jest operatorem najbardziej popularnej sieci MVNO w Wielkiej Brytanii, pierwszej w świecie usługi mobilnej tego typu. Firma jest także jednym z największych w kraju operatorów telefonii stacjonarnej. Oferuje usługi dla sektora B2B obsługującego klientów segmentu biznesu prywatnego jak i publicznego. Virgin Media notowane jest na giełdzie NASDAQ oraz Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (VMED).

****
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec 3 kwartału 2012 r. z usług UPC Polska korzystało  1 463 800 abonentów, w tym 715 400 z interaktywnej telewizji cyfrowej, 592 700 z telewizji analogowej, 820 100 z szerokopasmowego internetu i 431 600 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej oferującym innowacyjne usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii 20 milionom klientów, zapewniając im dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 13 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile. Do firmy należą również spółki medialne i producenckie, m.in. Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 września 2012r.).


Kontakt dla mediów:

Lidia Stępińska-Ustasiak
Rzecznik Prasowy
UPC Polska
T +48 22 24 16 877
M +48 600 488 877
E Lidia.Stepinska-Ustasiak@upc.com.pl