2012-11-27

Grzegorz Esz i Christopher F. Biedermann dołączą do zespołu zarządzającego UPC

UPC Polska, lider komunikacji kablowej rozszerza zespół zarządzający. W grudniu dołączy nowy Dyrektor Finansowy, którym zostanie Christopher Biedermann oraz Dyrektor Marketingu - Grzegorz Esz.

UPC wzmacnia struktury firmy, aby odpowiadać na oczekiwania klientów i wyzwania rynku.   Do zespołu UPC dołączy dwóch doświadczonych managerów, których kompetencje będą wspierać realizację celów strategicznych spółki. 

Stanowisko Dyrektora Finansowego oraz członka Zarządu UPC obejmuje Christopher F. Biedermann. Christopher F. Biedermann dysponuje ponad 17 letnim doświadczeniem w pracy na rynkach międzynarodowych, w tym w Polsce, Rosji i innych krajach Europy Wschodniej. Specjalizuje się w rynkach kapitałowych, restrukturyzacji i inżynierii procesów biznesowych, planowaniu, budżetowaniu, zarządzaniu kosztami i kontroli wewnętrznej. Posiada również  doświadczenia z rynku M&A. Poprzednio pełnił funkcję Wiceprezesa i Dyrektora Finansowego w firmie CEDC notowanej na giełdzie NASDAQ i Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w takich firmach jak General Electric gdzie pełnił funkcję Dyrektora Finansowego i członka Zarządu dla oddziałów w Polsce, Coca-Cola HBC S.A. w Słowenii, Londynie i Polsce, jako CFO i Dyrektor Operacyjny, członek korporacyjnego zespołu finansowego oraz Dyrektor Finansowy.
Dyrektorem Marketingu oraz Członkiem Zarządu UPC Polska zostaje Grzegorz Esz, który dysponuje 16-letnim doświadczeniem w branżach telekomunikacyjnej i  IT w Polsce i na rynkach międzynarodowych. Poprzednio Grzegorz Esz pełnił funkcję dyrektora ds. komercyjnych i był członkiem zarządu Netii. Doświadczenie zdobywał m.in. w Supernova Capital, gdzie zajmował się projektami telekomunikacyjnymi i medialnymi, w Polskiej Telefonii Cyfrowej (T-Mobile) i TDC Internet Polska S.A oraz w MTC, największym rosyjskim operatorze komórkowym notowanym na giełdzie NASDAQ, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa i CMO odpowiedzialnego za Ukrainę, Białoruś, Uzbekistan, Kazachstan, Rosję.   Jest ekspertem w budowaniu marek (rebranding Netii, MTC w Rosji), tworzeniu nowych produktów i strategii wdrożenia (m. in. Heyah).
Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej oraz London Business School w Londynie

Jarosław Pijanowski, dotychczasowy Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu będzie zarządzał połączonym Pionem Sprzedaży i Obsługi Klientów, odpowiadając za strategiczne zarządzanie i kontrolę nad strukturą sprzedaży grupy usług UPC - telewizyjnej, internetowej, telefonicznej, a także zarządzanie doświadczeniem klientów. Połączenie w ramach jednego Pionu procesów sprzedażowych i obsługi klienta pozwoli na kompleksowe zarządzanie tymi obszarami i efektywne wdrażanie zmian, które mają zapewnić najwyższą satysfakcję abonentów. Jarosław Pijanowski jest członkiem zarządu UPC Polska od roku 2007.  Do jego osiągnięć należy m.in. stworzenie konkurencyjnego portfolio produktowego, kształtowanie strategii rozwoju usług, dynamiczny wzrost liczby klientów i wprowadzenie najwyższych standardów operacyjnych.
***
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec 3 kwartału 2012 r. z usług UPC Polska korzystało  1 463 800 abonentów, w tym 715 400 z interaktywnej telewizji cyfrowej,  592 700 z telewizji analogowej, 820 100 z szerokopasmowego internetu i 431 600 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej oferującym innowacyjne usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii 20 milionom klientów, zapewniając im dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 13 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile. Do firmy należą również spółki medialne i producenckie, m.in. Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 września 2012r.)


Kontakt dla mediów:

Lidia Stępińska - Ustasiak
Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej
UPC Polska
T +48 22 24 16 877
M +48 600 488 877

E
Lidia.Stepinska-Ustasiak@upc.com.pl