2012-11-26

UPC Polska inwestuje w satysfakcję klientów

Doskonałe parametry usług czy atrakcyjna cena nie stanowią już jedynego wyróżnika oferty. Rosnąca
konkurencja na rynku mediów i telekomunikacji mobilizuje firmy do inwestowania w jakość doświadczeń klientów. Dlatego UPC powołało Pion Sprzedaży i Obsługi Klientów, a w jego strukturze utworzono stanowisko Dyrektora ds. Relacji z Klientami.

Zmiany w strukturze UPC odzwierciedlają przyjęty kierunek w strategii firmy, jakim jest stałe podnoszenie poziomu satysfakcji klientów. Połączenie w ramach jednego Pionu procesów sprzedażowych i obsługi klienta pozwoli na kompleksowe zarządzanie tymi obszarami i efektywne wdrażanie zmian, które mają zapewnić najwyższą satysfakcję abonentów. Na jego czele stoi Jarosław Pijanowski, dotychczasowy Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży, który w trakcie pracy w UPC rozwijał struktury sprzedaży i marketingu, wspierając strategiczny rozwój firmy.

W ramach Pionu Sprzedaży i Obsługi Klientów utworzono nowe stanowisko Dyrektora ds. Relacji z Klientami, które obejmuje Mirosława Kawala, dotychczasowa Dyrektor ds. Usług Telekomunikacyjnych, związana z UPC od 13 lat, w trakcie których odpowiadała mi.in. za kształtowanie oferty internetowej i telefonicznej. Mirosława Kawala odpowiedzialna będzie za budowanie satysfakcji klientów na wszystkich etapach ich kontaktu z marką UPC.
UPC wprowadziło system stałego monitorowania satysfakcji klientów na wszystkich etapach ich relacji z firmą: rozpoczynając od wejścia na stronę www, poprzez proces sprzedaży, instalację, otrzymywanie rachunków, obsługę telefoniczną i w biurach obsługi klienta, korespondencję mailową, oraz korzystanie z usług. Wyniki analiz stanowią podstawę do usprawniania procesów biznesowych, tak aby zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta i produktów.

Wdrażane od początku roku usprawnienia objęły między innymi udoskonalenia systemów obsługi klienta oraz rozwój działów odpowiedzialnych za ten obszar. Spółka sukcesywnie zatrudniania i szkoli nowych pracowników w ogólnopolskim Call Center w Katowicach. Zmiany te umożliwiły skrócenie czasu oczekiwania na telefoniczną obsługę. Krótszy jest również czas obsługi korespondencji i rozpatrywania reklamacji. UPC Polska wprowadziło możliwość regulowania rachunków bez prowizji we wszystkich placówkach Alior Banku. Wdrożone zostały elektroniczne systemy kolejkowe w dawnych salonach obsługi Aster, przebudowano również niektóre biura obsługi klientów i wydłużono godziny ich pracy udostępniając je także w soboty. UPC inwestuje również w rozwój infrastruktury w tym urządzeń abonenckich, aby zwiększać zadowolenie klientów z usług UPC.

***
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec 3 kwartału 2012 r. z usług UPC Polska korzystało  1 463 800 abonentów, w tym 715 400 z interaktywnej telewizji cyfrowej,  592 700 z telewizji analogowej, 820 100 z szerokopasmowego internetu i 431 600 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global, Inc. jest międzynarodowym operatorem telewizji kablowej oferującym innowacyjne usługi telewizji, szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii 20 milionom klientów, zapewniając im dostęp do świata informacji, komunikacji i rozrywki. Liberty Global dysponuje nowoczesnymi sieciami szerokopasmowymi w 13 krajach, głównie w Europie, ale także w Chile. Do firmy należą również spółki medialne i producenckie, m.in. Chellomedia w Europie (dane z dnia 30 września 2012r.)


Kontakt dla mediów:

Lidia Stępińska - Ustasiak
Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej
UPC Polska
T +48 22 24 16 877
M +48 600 488 877

E
Lidia.Stepinska-Ustasiak@upc.com.pl